07 August 2010

delete button

salam.
selamat pagi.
once upon aku pernah terbaca satu novel karya syud
tajuk dia 'tentang dhiya' kot.aku pon xingat sangat.
it says'kan bagus kalau dalam hidup ni macam komputer.ada butang delete.
kalau ada benda silap kita buat kita just tekan butang tu.
then,start over again.'




yes
now,aku pun harap benda sama.
kan best kalau hidup aku ni ada butang delete macam tu
dengan senangnya aku boleh buang semua kenangan pahit
dan mulakan hidup yang baru.
dengan senangnya aku boleh delete semua masalah yang datang
dan hidup dengan tenang
dengan senangnya kita boleh padam balik kesalahan yang kita buat
dan gantikannya dengan benda betul.
banyak benda dalam hidup ni boleh jadi senang dengan satu button tu.
finish.

the truth is,hidup ni bukan macam tu.
kenangan pahit,masalah dan kesalahan.
kalau kita dengan senangnya boleh delete semua benda tu,
sampai bila kita boleh bertanggungjawap atas setiap perbuatan yang kita lakukan
sampai bila kita boleh lari dari masalah?
sampai bila kita boleh belajar dari kesilapan yang kita lakukan?
then,takkan wujudlah manusia baik
manusia matang,
manusia bertanggungjawap dalam dunia ni.

how i wish i could delete all of those things in my life.
but i just could'nt.

No comments: