12 October 2010

macam-macam hal

bangun pagi...
tetiba air xdek.
memang buat aku bengang satu hari.
aku hanya dapat gosok gigi + cuci muka jek.air yang ade xsampai la 2 cebok.
hai...sadisnya hidup aku hari ni.

next.pukul 8 pagi.
hari ni hari ke2 aku buat amali kat makmal hematologi.
dapat pergi tengok doktor ambik bone marrow kat patient.
tapi serius la..kalau orang lain rasa nak pitam tengok
tapi aku tak la sampai macam tu..just a little bit kesian to the patient
bayangkan umur patient tu sebaya aku..21 taun.
maybe the teknik a little bit kejam..(sebenarya kejam banyak)
sakit weh..aku yang duk kat tepi pun dapat bayang betapa sakitnya patient tu.
macam dalam gambar kat bawah ni..



memang nampak macam biasa..tapi cuba la try kalau nak.
sample xboleh clot.kalau ada clot,reject.aku rase dekat sepuluh kali jugak die duk sedut.smear pun xberapa nak ada.dalam 20 slide tadi tu..ade la 2 or 3 yang boleh digunapakai.yang lain,reject.siap ade bone marrow biapsy tadi.tp yang ni memang serius sakit.sebab die duk sedut isi dalam tulang kita tuh.
imagine patient tu tadi..even if dah kena bius.dia still mengaduh sakit.
aku memang tak boleh la dengar orang mengaduh sakit ni.
rasa macam nak pergi tolong.huhu

around 11am.depan makmal hematologi jugak
ade seorang patient tersungkur sebab terlanggar tembok.
actually aku heran gak camne tembok yang besar tu die xleh langkah.
berdarah jugak la hidung patient tu tadi.
banyak plak tu..tak pasal-pasal kena call wad A&E tadi.
nasib dalam hospital jek.
kalau jauh tak ke naye.

hahaha.banyaknya kisah hidup aku hari ni.ade lagi..tapi aku xcite sampai habis.
nanti2 la ek.

No comments: