17 March 2011

>->->Die

Entry ni khas buat seorang insan yang mungkin sekarang dengan bangganya boleh kugelar sebagai SAHABAT.ayat begini memang boleh buat orang yang membaca rasa nak muntah.and sorry to make you feel that..becoz I don’t easily make frens.ecspecially ‘MAN’.tak percaya,Tanya saja rakan-rakan ku di SEMESTI.bahkan di UNISEL pun.walaupun jumlah pelajar perempuan satu intake dengan aku tak sampai separuh kelas.tanya mereka,siapakah rakan lelaki yang pernah berbaik dengan aku.pasti mereka boleh gelak dengan soalan itu.pasal mereka pun 2x5 juga denganku.hahaha.

Oh,sebelum terlupa,nama ‘seseorang’ itu tidak dapat aku mention disini kerana ku telah berjanji tidak akan membocorkan identitinya yang konon low profile itu..(hohoho)..die nampaknya seperti sedang mengalami tekanan perasaan.jadi entry ini aku buat khas untuk dia supaya dia boleh rasa gembira.

Hmm..apa yang aku nak cite ek?

Sebenarnya tak ada idea pun.tapi tibai aje lah ye.baiklah.biar aku namakan die dgn ‘S’.kenapa ‘S’?well,it’s a capital letter which represents that person himself.bagaimana aku boleh berkenalan dengan dia.kami praktikal di tempat yang sama.bagaimana aku boleh terperasan akan kehadiran dia?one morning.masa tu hari pertama die mendaftar praktikal disitu.sedangkan aku sudah senior satu bulan.ketika melalui pintu masuk Jabatan PATOLOGI Hospital Taiping,mataku menangkap kelibat seorang ‘student’ bersama seorang wanita yang agak berusia.mungkin sedara mara die.tapi at that time aku tak fikir pon tu sedare die.aku siap boleh rase tu lecturer die.bagaimana aku tau die ‘student’?sebab dekat hospital taiping,kalau lelaki berpakaian putih dari atas sampai bawah,kalau bukan nurse,mesti PPK.xpun student.tp sebab dia pakai tag name masa tu.aku boleh cam yang itu.

Mungkin die tak perasan jugak,aku yang bukak pintu untuk die.sebab die nak masuk tapi tak tau passcode.then die tak senyum langsung pon dekat orang yang bukakkan pintu untuk die nih..itu sebab utama kenapa aku boleh ingat die.

Anyway…tanpa aku sangka2 jugak.lab pertama yang die masuk praktikal ialah lab yang sama aku sedang menjalani praktikal.masa tu dekat makmal Hematology.aku agak kekok jugak sebenarnya kalau kena bekerjasama dengan lelaki nih.tapi oleh sebab kami berdua je student dalam lab tu,nak tak nak kena bekerja bersama jugak lah.bukan ape,die nip on aku tengok kerek semacam aje.aku memang anti dengan lelaki yang kerek dua tiga macam ni.tapi bile dah lame2 kenal,aku rasa die ni agak okey dan boleh dibuat kawan..

Dari saat itu kami pon mula jadi kawan..sampai la sekarang..
Die tu..semua benda pon die nak cite.dari kisah kolej die sampai la ke anak sedare die.tapi a ku tak kisah.sebab aku suka mendengar instead of bercakap.lagipun,baru2 kenal kan time tu.bagi aku,kite boleh nilai seseorang ni dari cara die bercakap.biar la orang lain nak kate die over ke..poyo ke..kite yang kenal die.kite tau la die macam mana kan.

Antara kenangan yang tak dapat aku lupe bile die dengan excitednye nak cucuk jari aku untuk cek Hb.punya la confident masa mula2.bile darah tak leh nak di’pipet’ dengan betul baru die menggelabah..hehe.kesian kat jari aku ni.tak pasal2 jadi mangsa.

Kepada encik ‘S’.kau mesti ingat aku ni dah buang tebiat sebab tiba2 bukak cerita ni dekat sini.
Tapi..aku peduli ape…

p/s:sori entry ni tak best langsung.aku nak kau hepi jek.Tapi aku pon takde idea.jangan sedih2 dah ok.=)



gambar ni takdek kena mengena dengan entry.saje bubuh.hehe

No comments: