04 March 2010

guru vs anak murid



anda semua percaya tak?aku sendiri masih tak percaya..
ada cikgu SEMESTI chat dengan aku tadi dekat facebook
beliau ialah bekas cikgu sejarah aku dulu..waktu form4 dengan form 5
merangkap guru koperasi
bagi yang kenallah..cikgu ahmad yasin..
aku terkesima jap tadi dapat mesej dari cikgu..
okeh..sebenarnye lebih kepada rasa pelik.

tak sepatutnya aku rase macam tu kan?
haha..entahlah.tapi bagi student yang pendiam dan tak pandai macam aku ni,
patut rase macam itu..(*suda mula dilanda virus merendah diri yang trlampau*)

lagi satu..,cikgu tegur anak murid dulu?..
memang la tak salah..malah tak ade fatwa mengatakan anak murid wajib menyapa guru.
memang tak ada

antara soalan yang ditanya cikgu assin tadi
a)belajar dkat mane sekarang?
b)pointer dapat berapa?

yang aku jawap
a)saya kat unisel je cikgu..universiti swasta jer
b)biase2 je cikgu..ade la..three point dot dot dot..(*itu rahsia la*)

and cikgu memang cikgu...
a)tsk ape la.belajar dekat mana2 pun sama je.asalkan ade keinginan kuat untuk belajar
b)ok la tu..tak ape la.gagal sekai tak bermakna selamanya akan gagal kan?

baiknye cikgu.aku sangat lah terharu.rase macam special student plak
ye la..dapat perhatian lebih macamni..(padahal entah2 cikgu pun tanya student2 laen gak)haha

baik cikgu.saya akan dengar nasihat cikgu.semoga hidupmu mendapat keberkatan didunia dan akhirat kelak..insyaAllah...

No comments: