14 March 2010

jaja dan din




hahah..
baru aje hbs bace buku ni
bg aku..ok la gak..
ok2..ni memang novel cinta
tapi jgn salah anggap k.
xsemestinya org yang beli and bace novel cinta tu
jiwang belaka...
teori siapa cakap camtu?meh sini tunjuk kat aku buktinya...
jiwang tak jiwang..tp bagi aku yang penting content

aku citer sket la pasal buku ni erk
erm..mengisahkan seorang wanita yang jatuh cinta pada seorang lelaki
ni bukan cinta biasa
maksud aku..diaorang ni asalnya dari dua dunia berbeza
anak doktor yang jatuh cinta pada sorang ustaz lepasan al-azhar..
erm..kalau korang nak tahu kisah selanjutnya..sila la beli ek
tapi aku nak nasihatkan..baca- biarlah ambil pengajaran jugak dari cerita ni
ade banyak cebisan2 hadis disisipkan dalam ni..
kalau korang perasan la kan..kebanyakan penulis terbitan jemari seni publishing semuanya boleh quote ayat al-quran and hadis dalam penulisan diaorang

aku jadi kagum lak
and aku dapat satu pengajaran kat sini
nak berdakwah ade macam-macam cara
ada orang yang petah berkata-kata,boleh sampaikan dakwah melaui perca kata yang mempesonakan..tu trait yang biasa kita tengok pada ustaz2 kan..
jadi kalau aku yang boleh menulis ni
kita cuba lah educate people dengan tulisan kita..
sebab bila membaca,rasa macam lebih lekat dihati dan dikepala
berbanding kite mendengar ustaz2 beri ceramah didepan kan?

No comments: