03 June 2010

training di MYdin USJ subang



hari ke dua.semua cashier kena g training dekat HQ MYdin USJ subang.fuh..first time aku datang sini.biasa la.training pasal mydin.MYDINIZED.kena bagi layanan mesra.bla..bla...dan seumpamanya.
training ni dikendalikan oleh 2 orang staff HQ bahagian sumber manusia.
waktu ni la baru aku tau semua nama cashier.
time ni kitaorang dibahagi kpd 4 group kecik.
group aku ade 5 orang.
kak zaleha,esswary,araf,aku dengan Ghiri.

fuh...task yang diaorg bagi pun gile mencabar jugak la.
penat jugak la nak fikir.
tapi group yang paling pasif pun group kitaorg jugak la.
1st task-kena buat presentation pasal Mydinized.
kat sini semua orang pun dok menibai la ape2 yang patut.sebab memang tak tau langsung pasal Mydin

baik la.waktu ni aku tak tau pun tiap2 presentatio ade markah.ceh...
task ke 2-yang ni kena gabung group.bincang pasal cmne nak selesaikan masalah time jawap telefon.siapa pernah kerja customer service mesti tau.
tiap group anta sorang wakil.tolak punya tolak..dapat kat aku.
cess..
nasib baik aku boleh jawap soklan dia.hehe.
maklumla..aku kan ke pernah keje customer service dulu.saje aku xmau bagitau.

task ke3-kena berlakon.
group aku kena berlakon satu siatuasi dimana ada masalah tanda halal pada barang makanan yang mendapat compalint dari customer.
aku kena berlakon la jadi customer tu.hehe
ade orang kate aku garang sangat la berlakon.haha..yeke?
takut ke korang?

task ke 4-sekali lagi ade presentation.tiap group diberi satu paper yang ada soalan.pastu bincang jawapan.group aku dapat banyak gile soalan.sampai 5..yang ni memang semua ahli group bekerjasama la bagi jawapan.dan aku sebagai tukang tulis jawapan atas whiteboard.huhu.best!

task ke 5-ha..yang ni pop kuiz.soalan die gila mencabar la...

ingatkan sesaje suka je diaorang bagi task ni.rupanya ada markah...lepastu group aku menang...hahaha.best gile.semua macam tak percaya je.pastu dapat plak hadiah.best la..

training yang ni memang best.hehehe

No comments: