30 July 2010

belajar mana sekarang?

ok
aku sebenarnya agak touching bile orang tanya pasal ni
one of the reason why aku xpernah lagi jejak kaki kat semesti lepas spm aritu.
becoz they keep questioning
without trying to understands why.

oopps..nanti.kenapa aku revealed benda ni kat sini?
entahlah..since aku dah banyak pendam rasa and since this is my blog.
jadi aku punya suka lah kan?hahaha

i have no intention to explain everything.seriously.
aku rasa xpayah kot nak explain kat orang benda-benda macam ni.
becoz mana ada orang kisah.yang penting bile mereka tanya.then kita bagi jawapan.then,mereka buat kesimpulan.that's it.it was life then.

kite selalu buat kesimpulan sendiri.
ok,nak dijadikan cerita.result spm aku tak lah teruk pun
from 10 paper aku ambik.ada 3 paper je aku dapat B
its one B3 and two B4.
its physics,biology,and EST.
other than that kamu fikir sendiri lah ye apa aku dapat.
aku pun macam korang.mohon UPU,mohon matrix.
kalau aku kate aku dapat kedua-duanya?then,now i end up studying at UNISEL.
u all must said that i'm joking kan?
well.i'm deadly serious.
jadi tak payahlah nak judge orang if u don't even know the real story.

orang lain.
their result was even worst than me.
syukur alhamdulillah dapat masuk uitm second intake.or they enrolled 2 years matrix.
and finally they end up in IPTA.of course.
i juz wondering lah,why don't u all ask them like the one u did to me?
adakah study di IPTS sangat teruk?
ingin saya ulang disini.don't simply judge people if u don't even know the real story.

i didn't revealed everything here.
ini hanya sebahagian cerita.
cerita selebihnya,akan memancing simpati korang je.


so..to the people out there.
ecspecially yang membaca.
kalau nasib korang sama macam aku,then u should understand my situation.my feeling.

juz remember one thing.
setiap apa yang berlaku dalam hidup ni,dah ditentukan.
sekeras mana pun kite usaha.kalau allah dah kata 'kun fayakun'
perkara tersebut tetap akan berlaku.
biarpun 1ooo kali kau ulang tak mahu.
if something goods happen to you,then berkata syukurlah pada Allah.
tapi kalau sebaliknya yang berlaku,terima dengan redha.
don't keep complaining.claiming,why this thing happen to me??
sebab kite terlalu banyak complaint lah.kite tak sedar.
ada benda yang lebih baik yang dah disediakan untuk kite.

No comments: