27 July 2010

BOOM Semesti 2010. part 1

salam ukhwah untuk semua.
saya dah balik dari teluk intan..membawa seribu satu cerita
cerita pasal BOOM Semesti..cerita saya.cerita kawan2.
orang lain dah update benda ni awal2
aku plak baru nak update hari ni..hahaha

ok,as you all know lah kan.program ni berlangsung pada 24 julai 2010.
now,biar aku terangkan apa yang aku buat sepanjang program ni.

23 julai 2010,5.30 petang.
aku sampai di muka bumi SEMESTI tercinta.honestly,aku sangat rindu nak datang sini sebenarnya.tapi,disebabkan kesempitan masa dan waktu,dan ada beberapa sebab lain lagi yang aku tak boleh nak bagitahu kat sini.4 tahun..kalau orang berkahwin,dah ade 2 orang anak dah.hahaha.
setelah memberitahu kedatanganku kepada encik ahmad izuan a.k.a bain,aku pun menapak ke aspuri..sambil menunggu kedatangan cikgu Daud.
lepas 15 minit menunggu,ada dua orang budak menapak kearah aku.dan bertanya

"akak ex-student semesti ye?"aku angguk.

"jom la masuk dalam asrama..duk dekat bilik tetamu."aku pun menurut langkah dua orang budak ni masuk ke dalam aspuri.sah2 semua orang tengok aku.ye laa..yang ada kat sini sumenya aku xkenal.tapi masa aku duk lua tadi ade jugak 2,3 orang student bagi salam dengan aku.Alhamdulillah..xhilang lagi budaya ni.aku senyum dalam hati.

orang pertama yang aku jumpa kat sini nurul fasyihah abu bakar.boleh dia tak kenal aku.haha.mgkin la..sebab lepas spm memang aku tak jumpa dah diaorang ni.then,bila aku amat-amati sekor2 muka budak2 kat sini..baru aku perasan..student form 5 sekarang ni junior form1 ktaorg dulu rupanya.nasib baik diaorg cam lagi muka kitaorg ni.cam muka je...nama haram tak ingat...huhu
norlisa khalid plak sampai dalam pukul 7.30.lepas je mandi n solat maghrib aku dapat sms daripada saudara ahmad izuan a.k.a bain untuk pergi ke bilik kaunseling pkl 9 mlm ni..aku,lisa dgn fasyihah sebenarnya agak lapar..ptg tu xtau ade mknan ke tak kat dewan makan..jadi dengan lgkah malasnye kitaorang bersiap pergi ke kantin
sekolah sementara nak tunggu pukul 9.
otw nak ke sekolah..terserempak dengan cikgu rohaya dekat koperasi.cikgu add math aku waktu form 5 dulu.sembang2 dalam 10 minit camtu,kitaorang mintak diri ke kantin.sampai je dekat kantin pulak terjumpa cikgu yusof..
biase la bile lama xjumpa.macam2 soalan la keluar.
yang tinggal juz nasi goreng je..makan la ape yang ade.

bilik kaunseling,pukul 9 malam.
ok,let me guess sape je yang ade ek.
aku,fasyihah,norlisa,arman husni,shauqi,saufi,firdaus n saudara bain.
alhamdulillah..aku kenal lagi semua muka2 ni.
sume macam tak berape nak berubah jek..hehe
lisa dengan bain makin berisi..arman macam dah tinggi sket.shauqi plak dah makin bergaya.firdaus dengan saufi aku rase same jek.
haha..tapi yang penting masing2 dah bertambah matang kan.
8 org jek yg ade...ni btul ke nak wat program ni.fasilitator macam xdek je
rupe2nye ramai yang akan datang keesokan harinya..
ok..apa yang kitaorg kena discuss malam ni ialah tentang aktiviti eksplorasi pintar.
ape yang kitaorang nak bubuh dalam aktiviti ni.bunyi lebih kurang macam explorace laa..kena lari sana-lari sini..haha
erm..bincang pon bincang gak.
dalam kul 10 macam tu,cikgu daud datang.siap dengan kamera dia.last2 ajak kitaorang g minum..
minum merangkap supper la..dekat gerai depan semesti ni jek..kedai bekas tukang masak dewan makan kitaorang,mak cik Ita.

sembang punya sembang..kitaorg pun balik jam 1130 malam..
oh ye..lupa nak mention.cikgu daud belanje.....
thanks to cikgu daud..=)
lain kali belanje lagi ye...

sekian saje.

No comments: