04 July 2010

there is a relief after each difficulties

too many things happen sejak kebelakangan ni.
sampai aku sendiri tak tahu nak handle yang mana satu
sampai satu tahap aku rasa dah fed up
rasa nak give up

aku selalu fikir tentang orang lain
tapi adekah orang lain pun nak fikir pasal aku??
surely not lah kan.

talking about selfish and whatsoever things you wanna called it.
seriously
aku bukan jenis suka spill out everything in front of you people macam ni
it's not my style
lagipun tak proper lah
kalau tetiba nak cakap hal private dekat orang luar
lainlah kalau orang tu memang kau percaya giler2..

aku sampai nak naik migrain fikir masalah yang tak sudah2 ni.
mungkin kau orang boleh nak kate,ala..juz take things for granted dah la
tak yah fikir sangat2.
well friends..thanks for that advise but no..thanks.
aku rase suggestion tu langsung tak boleh pakai dalam hal-hal macam ni.
sekarang ni..aku masih lagi mencari solution untuk semua benda mengarut ni.

ya allah..bantulah hambamu ini.
aku teringat dalam salah satu novel yang pernah aku baca dulu
karya Hlovate..tajuk dia Rooftop Rant kalau tak silap aku.
maksud tafsiran bagi surah ad-dhuha

"there is a relief after each difficulties"
mungkin betul..setiap kesulitan,pasti ada hikmah disebalik kejadian
Allah xkn uji hambanya sekiranya dia tahu umatnya tidak mampu
bersabar lah..=)

No comments: