23 April 2009

kisah aku dan hospital..




tgk je gmabar ni mesti dah tau kan ni hospital ape..
aku yang selama ni anti hospital...dengan secara xsengajanya telah menjadi penghuni hospital 3minggu yg lepas...

28 mac
6.30 ptg-ayah tiba dengan ambulans HTAJ sabak bernam..ayah xmeraung langsung,die diam je...nk banding dengan aku yg siap nangis bile dpt tau ayah accident time tu..sedih yg amat..
11.45 mlm-ayah baru kuar dr emergency room..naik tgkat 5b..wad orthopedik lelaki
xdpt tgk ayah..2org je bleh naik..sedih nye...
3pg-aku still kat taman hospital..tunggu ayah bile nk wat operation..sambil tgk anak tikus buat playground main kejar2 kat taman tu..
4pg-akhirnya aku blik rumah kak yong...operation postpone dalam kul 11pg esoknye...

29mac
9pg-turn aku jg ayah..ade sorg mamat praktikal tu kater ayah aku xmandi g..aku pun mandikan ayah..sdihnye time tu allah je yg tau..nasib baik kerusi aku membelakangi org lain..so org xnmpk la aku tgh nangis...
3ptg-ayah ditolak masuk ke bilik operation...aku yg mengiringi ayah msuk operATION ROOM TU...tp lg sedih coz operation tu xleh dibuat...ayah xleh sebut langsung nama dia bile dipanggil doktor...operation tunda...tggu report CT brain kuar..

30mac
9pg-aku dh sampai hospital...sms mr arvin cakap xleh g klas die hr tu..doktor bg laporan..ayah dapat pneumonia...lg sedih aku rase..nk operation...tp banyak risiko..coz ubat bius bleh membahayakan nyawa ayah..
ktaorg setuju operation...xde pilihan..
4ptg-ayah ditolak masuk ke bilik operation lagi sekali..aku yg sign borang high risk consent time tu..aku jgk yg iring ayah masuk bilik operation lagi sekali coz yg lain xde..
830 malam-ayah dimasukkan ke wad ICU..


3hari yg berikutnya baru kuar ICU masuk wad biasa...and begitula seterusbya sehinggala..

15 april-doktor sahkan tulang ayah dh xberfungsi..kaki kena potong..
tp ayah xnk wat operation tu...mak dh nangis,aku plak dh xterkate ape...sedih yg amat...tp aku xleh nk nangis...

16april-lastly ktorg kuar jgk dr hospital lepas ayah xnk teruskan rawatan...
3minggu??lame kan..org laen duk kuar masuk hospital,aku mak dgn ayah xkuar2 lg..
huh...org kat hospital tu siap cakap aku ni doktor lg...
ape diaorg ni xreti bezakan doktor dgn pelawat ke..apeda..
duk hospital..ape yg bestnye..makanan??nasib baik xduk wad...kalo x aku lg sggup puasa dr makan makanan hospital..haha...mak la yg dok habiskan..ayah yg sakit lg la xlalu nk makan tgk sayur die..siap nk termuntah...langsung xleh pandang nasi hospital..kui kui..aku makan kat kantin die la...tempat makan die boleh la..tp pelik coz sayur die xbyk choice..

sian kau...mkn lauk je la..doktor2 and nurse2 kat HTAR ni xmakan sayur agaknye...huhu
ade kedai..org pggil hospimart..harga die bleh tahan la...ade mahal.ade murah,,tp mostly mahal la...

and the rest was history..kami sume berserah pada takdir...ape yg akan berlaku lepas ni kami reda je..

No comments: